Магазин з магазином різниться

І в інтернеті магазин з магазином різниться.

За останні роки заповзятливі злочинці нажаль, все більше уваги приділяють напрямку, що розвивається – інтернет торгівлі. Статистика свідчить: щорічно кількість злочинів в Україні, які пов’язані з продажами в інтернеті подвоюється.

Наприклад, в 2003 році в Україні було порушено 123 карні справи, пов’язані з шахрайством в інтернеті, в 2004-му - 217, в 2005-му – 587, в 2006-му -915, а вже у 2009-му – більш, ніж 3500.

І це мова йде тільки про шахрайство та випадках, що були доведені до порушення карної справи! Звісно, ми українці - не єдині, хто стикається з проблемами при купівлі через інтернет. В Росії, наприклад, щорічна кількість комп’ютерних злочинів вимірюється десятками тисяч.

Найпоширенішим злочином при інтернет-продажах стало шахрайство. Прагнучи заманити клієнтів, віртуальні магазини часто демонструють свідомо занижені ціни. Дуже часто клієнт, якого привабила така ціна, дізнається, що вона застаріла, і сьогодні товар, що його зацікавив, коштує на 5%  - 10% дорожче. Безумовно, що аналогічні ситуації відбуваються іноді просто через недбальство працівників інтернет-магазину, але для клієнта - «хрін за редьку не солодший».

Але занижені ціни ні в яке порівняння не йдуть із віртуальністю товарів в інтернет-магазинах. Що може бути простіше, ніж розмістити на сайті майже всі існуючі моделі якоїсь групи товарів, а потім повідомити клієнту, залученому широким асортиментом, що, нажаль, в даний час обраної ним моделі немає, але є краща та трохи дорожча.

Ще більш неприємними виявляються ситуації, коли сплачений товар так і не реалізовується в натурі, залишившись десь у віртуальних просторах. Але найчастіше покупці стають власниками зовсім не тих товарів, які замовляли, а повернути втрачені гроші виявляється практично неможливо. Розпізнати підробку при купівлі через Інтернет непросто, оскільки ви не можете потримати річ в руках, як у звичайному магазині.

Потрібно звертати увагу на те, щоб на сайті Інтернет-магазину був вказаний прямий міський номер телефону та адреса офісу чи магазину, останнє ще краще. Такі реквізити збільшують імовірність того, що даному магазину можна довіряти.

Згідно Закону України «Про захист прав споживачів», замінити чи повернути товар покупець має право протягом 14 днів, не враховуючи дня купівлі. Однак застосувати цей закон до віртуальної торгівлі буває досить складно. Так у Головному міському управліні з питань захисту прав споживачів КМДА говорять, що із скаргами на Інтернет-магазини вони стикаються доволі часто, але не завжди можуть допомогти споживачам,що до них. Це пов’язано з тим, що такі магазини складно знайти. За словами спеціалістів Управління, дуже часто вказана адреса на сайті насправді виявляється квартирою, в яку, згідно із законодавством, не може ввійти ніхто, крім правоохоронців.

Враховуючи специфіку нашої діяльності, особливо хочемо зупинитися на злочинах, пов’язаних з продажем через Інтернет засобів, що забезпечують безпеку людей та їхнього майна. В міліції вже відомі випадки, коли метою продажу з встановленням сейфів та охоронної сигналізації через Інтернет було проникнення злочинців в будинок, в який вони ж самі поставляли товар. В таких випадках засоби безпеки перетворюються, навпаки в потенційно небезпечні. Тому, при онлайн купівлі сигналізацій, замків, сейфів та інших засобів безпеки потрібно ретельніше та обережніше підходити до вибору Інтернет-магазину.

Вочевидь, що покупець, який не бажає стати жертвою злочинної торгівлі, повинен замислитися при виборі продавця. Потрібно розуміти, що занадто низька ціна на товар говорить або про те, що його обдурюють, або про те, що товар може бути краденим, підробкою або з прихованим дефектом.

Головне, користуйтеся послугами тільки перевірених Інтернет-магазинів з тривалою історією існування, з наявністю фізичної, а не тільки віртуальної адреси.

Ні в якому випадку не хочемо вас залякати. Просто говоримо:

Розглядаючи різноманітні пропозиції в Мережі, будьте обережні та розсудливі.

Переглядів: 2577

Дата: Вівторок, 08 Червня 2010